سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور

شرکت دنیز آسانسور در سال ۱۳۹۵ جهت ارائه خدمات بهینه به مشتریان اقدام به تاسیس دپارتمان اختصاصی برای خدمات بعد از فروش و پشتیبانی بنام  «دنیز سرویس» کرد.

این واحد به طور اختصاصی روی خدمات بعد از فروش، سرویس و نگهداری، بازسازی و نوسازی انواع آسانسور تمرکز دارد.

این بخش دارای واحدهای جداگانه و اختصاصی  مانند واحد کنترل کیفیت (QC)، واحد امورمشتریان، واحد فنی و اجرایی ، واحد انبار می باشد.

دنیز آسانسور با دارا بودن صدها دستگاه انواع آسانسور ارگانهای مختلف دولتی و نیمه دولتی و بخش خصوصی بعنوان سازمانی فراگیر و پیشرو در صنعت آسانسور و پله برقی کشور شناخته شده است و پروژه هاي تحت سرویس در بخش خصوصی و دولتی توام با رضایتمندي مشتري بیانگر تواناییهاي فنی، مدیریتی و اقتصادي این شرکت می باشد.

 

از خصوصیات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد

یکی از ده شرکت بزرگ و فعال در خصوص سرویس و نگهداری آسانسور

ارائه سرویس و خدمات در حداقل زمان ممکن

اخذ استاندارد ادواری و انجام جنرال سرویس برای آسانسور های تحت سرویس

سرویس و نگهداری پیشگیرانه ماهیانه با خدمات متنوع

سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور و خدمات پس از فروش آسانسور از مهمترین فعالیت های شرکت آسانسور دنیز میباشد. به دلیل اینکه این امر در مورد محصولی مانند آسانسور که در آن خدمات سرویس و نگهداری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نقش بسزایی دارد.

واحد خدمات پس از فروش شرکت آسانسور دنیز با برخورداری از تیم فنی و مهندسی حرفه ای خود، اقدام به ارائه خدمات منحصر به فرد سرویس و نگهداری آسانسور با هدف پشتیبانی از کالاها و در جهت جلب رضایت مشتریان برای انواع آسانسور و پله برقی نموده است تا مشتریان شرکت با آرامش خیال از کلیه محصولات شرکت آسانسور دنیز استفاده نمایند

هم اکنون بیش از 500 دستگاه انواع آسانسور مسافربر، آسانسور بیماربر، آسانسور صنعتی ، آسانسور خودروبر ، آسانسور روملس و آسانسور باربر در اقصی نقاط کشور توسط متخصصین شرکت دنیز، سرویس و نگهداری می شوند .

تجربه عملی چندین ساله و کیفیت مناسب قطعات مورد استفاده در شرکت آسانسور دنیز در خصوص سرویس و نگهداری آسانسور باعث شده تا میانگین تعداد خرابی بطور چشمگیری کاهش یابد.

خرابی آسانسور ممکن است به دلیل خرابی قسمت های مختلف آن باشد که علل مختلفی نیز خواهد داشت در این قسمت به بررسی خرابی های شایع در آسانسورها و دلایل آن خواهیم پرداخت :

رطوبت

هر وسیله مکانیکی و الکتریکی که در معرض رطوبت باشد دچار خرابی می شود. آسانسورها نیز در صورتی که سیستم خنک کننده و تهویه مناسب نداشته باشند زمانیکه در معرض رطوبت هوای بیرون قرار بگیرند، دچار خرابی می شوند.

افزایش دما

دمای طبیعی آسانسورها باید چیزی حدود 5 تا 40 درجه سانتیگراد باشد. اما زمانی که آسانسور سیستم خنک کننده مناسب نداشته باشد دمای آن تقریبا به 100 درجه سانتی گراد میرسد و این افزایش دما در عملکرد آسانسور خلل وارد می کند و اگر بررسی نشود ممکن است باعث سوختن موتور آسانسور شود.

مصرف انرژی زیاد

این مشکل بیشتر در آسانسورهای قدیمی اتفاق می افتد.

 توقف ناگهانی آسانسور و گیر کردن آن

این مشکل به دلیل خرابی و وجود نقص در سیستم الکتریکی آسانسور است یعنی برق آسانسور یا قسمتی از آن قطع می شود و بنابراین آسانسور به صورت ناگهانی متوقف می شود.

ساییدگی و خوردگی سیم بکسل

 اگر محل قرارگیری سیم بکسل بر روی فلکه تنظیم نباشد باعث ساییدگی سیم بکسل می شود و که این مورد باعث کاهش ایمنی آسانسور می شود و اگر تعمیر نشود ممکن است کابین آسانسور سقوط کند.

آتش سوزی

گاهی کیفیت بد و یا فرسودگی سیستم برق آسانسور موجب می شود سیم ها آن اتصالی کنند که باعث آتش سوزی می شود.

حبس شدن افراد در آسانسور

این مشکل می تواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله قطع شدن برق شهری، قطع برق آسانسور، و یا سوار شدن افراد بیش از ظرفیت آسانسور.

برخی از رایج ترین مشکلات آسانسور

در قسمت قبل به شایع ترین دلایل خرابی آسانسور اشاره کردیم اما اکنون می خواهیم بررسی کنیم که اگر موارد ذکر شده رعایت نشوند چه مشکلاتی به باور می آید؛

افزایش دمای موتور

موتور آسانسور روشن نمی شود

فیوز به هنگام استارت عمل می کند و باعث از کار افتادن موتور آسانسور می شود

آسانسور در میان راه یا در طبقات گیر می کند و از حرکت می ایستد

درب بیرون آسانسور باز نمی شود(خرابی قفل و یا فاصله زیاد آن از کمان درب بازکن)

کاهش یافتن سرعت حرکت آسانسور

راه حل هایی برای جلوگیری از خرابی آسانسور

مشکلاتی که برای آسانسور پیش می آید در ابتدا بسیار کوچک هستند و تعمیر آنها هم هزینه زیادی نمی خواهد. اما اگر تعمیر و سرویس آسانسور به موقع انجام نشود ممکن است همین خرابی کوچک باعث بروز مشکلی جدی شود که مسلما تعمیر آن هزینه زیادی هم لازم دارد.

در ابتدای امر ذکر این نکته لازم است؛ در ساختمان های با تعداد واحد زیاد و به طور کلی در آپارتمان هایی که افراد مختلف از آسانسور استفاده میکنند، شخصی را به عنوان مسئول آسانسور تعیین کنید. این شخص می تواند هر کسی باشد و فقط برای این تعیین می شود که راه حل های پیشگیری از خرابی آسانسور را اجرا کند و در صورت وجود هرگونه مشکل به شرکت های تعمیر و سرویس آسانسور اطلاع دهد.

(هر وسیله ای که به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرد، ممکن است پس از مدتی کارایی مطلوب خود را از دست بدهد و یا خراب شود، اما اگر مرتبا سرویس شود این امور به تعویق خواهند افتاد.)

آسانسور را به طور مداوم بررسی کنید

در صورت وجود مشکل حتما به افراد متخصص اطلاع دهید

در هنگام تمیز کردن آسانسور مراقب باشید

و نکته نهایی اینکه :

به همراه پکیج آسانسور، مانند هر وسیله دیگری یک دفترچه راهنما وجود دارد، سعی کنید دفترچه راهنما آسانسور را مطالعه کنید و به نکاتی که درون آن ذکر شده است عمل نمایید تا آسانسور شما کمتر دچار خرابی شده و طول عمر بالایی داشته باشد.

و در صورت در دسترس نبودن دفترچه راهنما، می توانید سوالات خود را از متخصصین تعمیر و سرویس آسانسور بپرسید.